EȘEC ÎN AUDIENȚE. Trădătorii, pariul PRO TV din această toamnă a fost anulat după un singur sezon. Doar la tineri a prins podium în audiențe
După o lună și jumătate de difuzare Trădătorii, reality show-ul bazat pe un format internațional fenomen ce a prins la public, în special la tineri a fost anulat după doar un singur sezon format din 12 ediții cu audiențe dezastruoase. Nu se va mai întoarce la anul cu al doilea sezon decât dacă poate continua exclusiv pe Voyo, dar rămâne de văzut atunci.
Pariul PRO TV din această toamnă ce avea să devină un succes la nivel național n-a funcționat decât pe publicul comercial unde a prins la tinerii care au fost interesați de modul în care a funcționat jocul (fiecare concurent nevinovat este eliminat de trădători în fiecare zi a competiției).
Emisiunea cu concurenți obișnuiți difuzată miercuri și joi imediat după fenomenul Las Fierbinți a fost depășită în audiențe de programele Antenei 1, mai exact de emisiunea Chefi la cuțite (miercuri) și serialul Ana, mi-ai fost scrisă în ADN (joi), dar și de Kanal D cu serialul turcesc Fata de la fereastră iar în unele ocazii și de DIGI Sport 1 (cu meciurile echipelor românești din UEL și UECL). Astfel PRO TV a ajuns tot mai jos în afara podiumului pe național și urban.
De altfel, un format internațional de tip ,,smart" (adică fără vedete, scandaluri și dramă exagerată și cu mai multă concentrare asupra jocului) nu atrage un public obișnuit cu formate mai ,,populare" și tradiționale (reality show-uri cu vedete, comedia la țară, divertismentul simplu, drame turcești, drame românești ale Ruxandrei Ion și fotbal cu echipe populare cum ar fi FCSB). Așa cum am menționat mai sus tinerii care s-au uitat la emisiune au fost atrași de acest format și de modul în care funcționează jocul, dar n-a fost suficient să ridice audiența.
Între timp pe platforma de streaming Voyo Trădătorii a fost a doua preferință în Top 10 din această săptămână, fiind depășit doar de Vocea României. Recomandări Extra prezintă audiențele acestei emisiuni de la prima ediție din 30 octombrie până la finala din 11 decembrie, însă nu toate edițiile sunt luate în calcul.
Ediția 1 din 30 octombrie, pe poziții diferite în toate targeturile. Doar pe comercial a fost lider
Trădătorii a debutat pe un loc slab, dar a avut audiențe bune în două din cele trei targeturi potrivit Pagina de Media. Pe intervalul emisiunii, PRO TV a fost pe locul trei pe Național, doi pe urban iar la comercial a fost lider de audiență. Lider a fost Antena 1 cu serialul original Ana, mi-ai fost scrisă în ADN produs de Dream Film Production cu Ruxandra Ion ca producătoare generală.
De menționat e că înainte de Trădătorii a fost Las Fierbinți, serialul longeviv care își păstrează fără drept de apel poziția de lider de audiență pe segmentul său.
Audiențele posturilor TV pe 30 octombrie 2025 în intervalul Trădătorii (21:30-23:15):
Național:
1. Antena 1 - 971.000 (5,6 rtg, 17,7 share)
2. Kanal D - 740.000 (4,2 rtg, 13,5 share)
3. PRO TV - 662.000
4. Happy Channel - 310.000
5. Digi Sport 1 - 261.000
Urban:
1. Antena 1 - 474.000 (4,8 rtg, 15,3 share)
2. PRO TV - 416.000 (4,2 rtg, 13,4 share)
3. Kanal D - 340.000
4. Digi Sport 1 - 167.000
5. Happy Channel - 155.000
Comercial:
1. PRO TV - 321.000 (5,1 rtg, 19 share)
2. Antena 1 - 300.000 (4,8 rtg, 17,8 share)
3. Kanal D - 190.000
4. Pro Cinema - 76.000
5. Digi Sport - 70.000
Ediția 3 din 6 noiembrie, chiar în afara podiumului. A fost bătut inclusiv de meciurile de fotbal ale UEL și UECL
Dacă Trădătorii a avut un debut cu emoții în urmă cu o săptămână, situația s-a înrăutățit odată cu meciurile Basel - FCSB din UEFA Europa League și Rapid Viena - Universitatea Craiova din UEFA Conference League care a pus DIGI Sport 1 pe podium. Astfel, potrivit Pagina de Media PRO TV a fost lăsat pe pozițiile 3 și 4 față de ediția de debut.
La nivelul național, la reality show-ul de pe PRO TV s-au uitat 420.000 de români și a fost pe locul 4. Asta în timp de la Ana (primul loc) erau 900.000, la meciul de fotbal Rapid Viena - Universitatea Craiova de pe DIGI Sport 1 (locul 2) erau 660.000, iar la Kanal D (cu serialul Fata de la fereastră pe locul 3) s-au uitat 570.000 de români. Același clasament a fost și pe urban în timp ce pe comercial PRO TV a ieșit pe locul 3 în podium coborând Kanal D pe locul 4, dar primele locuri au fost adjudecate de Antena 1 (primul loc), respectiv DIGI Sport 1 (locul 2).
Audiențele posturilor TV pe 6 noiembrie 2025 în intervalul Trădătorii (21:30-23:15):
Național:
1. Antena 1 - 900.000
2. DIGI Sport 1 - 660.000
3. Kanal D - 570.000
4. PRO TV - 420.000
Urban:
1. Antena 1 - 445.000
2. DIGI Sport 1 - 400.000
3. Kanal D - 290.000
4. PRO TV - 250.000
Ediția 4 din 12 noiembrie, audiențe mai bune pentru Trădătorii, dar în intervalul marii finale Asia Express
Una din singurele ediții în care Trădătorii a stat mai bine în audiențe a fost ediția 4 difuzată în timpul marii finale a sezonului 8 din Asia Express câștigată de Dan Alexa și Gabi Tamaș. Pe intervalul emisiunii produse de Mona Segall pe trup Antena 1, PRO TV a fost pe locul doi pe toate targeturile, dar potrivit sursei citate cei mai mulți telespectatori pe acest interval s-au uitat la Las Fierbinți și mai puțini la Trădătorii, ceea ce înseamnă că în intervalul emisiunii din urmă prezentate de Ana Ularu, audiențele au fost mai mici decât pe acest interval unde lider de audiență a fost Antena 1.
Audiențele posturilor TV pe 12 noiembrie 2025 în intervalul Asia Express (20:30-00:15):
Național:
1. Antena 1 - 1.241.000 de telespectatori (7,1 rating, 22,9 share)
2. PRO TV - 743.000 (4,3 rating, 13,7 share)
3. Kanal D - 573.000
4. Happy Channel - 300.000
5. România TV - 285.000
6. Film Cafe - 178.000
Urban:
1. Antena 1 - 734.000 de telespectatori (7,5 rating, 24,1 share)
2. PRO TV - 377.000 (3,8 rtg, 12,4 share)
3. Kanal D - 248.000
4. România TV - 160.000
5. Happy Channel - 155.000
6. Antena 3 CNN - 136.000
Comercial:
1. Antena 1 - 381.000 (8,2 rtg, 31,7 share)
2. PRO TV - 210.000 (4,5 rtg, 17,4 share)
3. Kanal D - 70.000
4. Happy Channel - 40.000
5. Antena 3 CNN - 36.000
6. Realitatea Plus - 36.000
Ediția 12 din 11 decembrie, marea finală depășită și de un post pentru femei și pusă în afara podiumului
Finala singurului sezon din Trădătorii, cu Ines Stana câștigătoare (singura rămasă din partea Trădătorilor) a pus PRO TV tot mai jos în audiențe fiind depășit și de un post pentru femei al trustului concurent al televiziunii. Situația a fost asemănătoare ca cea de la începutul lunii trecute, însă de data aceasta a fost și seara în care posturile de știri au discutat mai larg pe subiecte despre justiție și proteste după publicarea pe YouTube a documentarului Recorder ,,Justiția furată" de la începutul săptămânii, și difuzat imediat pe TVR 1.
Potrivit Pagina de Media, PRO TV a ieșit pe locul patru la nivel național cu 565.000 de telespectatori (3,2 rating şi 8% cotă de piaţă) fiind depășit de aceleași posturi ca atunci: Antena 1 (primul loc), Kanal D (locul 2) și DIGI Sport 1 (locul 3) care a avut în program meciurile Universitatea Craiova - Sparta Praga (UECL) și FCSB - Feyenoord (UEL). La orașe PRO TV a ieșit pe locul 5 cu 234.000 de mii de telespectatori (2,4 rating şi 6,1% share), fiind depășit și de Happy Channel (din același trust cu Antena 1) care a avut în program seriale turcești precum Capcana iubirii și Inimă rănită.
Antena 1 a ieșit pe primul loc în acest target cu 530.000 de telespectatori, urmat de DIGI Sport 1 cu 435.000 de persoane. Este prima dată după aproape două decenii în care PRO TV a ajuns mai jos sub podiumul unde a consacrat în prime-time. Doar pe comercial postul a prins locul 2 în audiențe cu 260.000 de telespectatori în timp ce Antena 1 a ieșit pe primul loc cu 315.000 de telespectatori (5 rating şi 15% share).
Formatul, pe scurt (via Pagina de Media):
24 de concurenți obișnuiți merg în castel unde trec prin diverse misiuni. Toți intră în castel ca The Faithful/Nevinovați, iar o parte dintre ei (alesi de gazda emisiunii în secret) sunt The Traitors/Trădătorii. Trădătorii se intalnesc si uneltesc astfel incat sa ii elimine pe Nevinovați. Concurenții trebuie să îi găsească și să îi elimine pe "trădători".
La mesele rotunde, jucătorii votează pe cine să elimine, cine este suspect ca este "Trădator" și abia cand este eliminat, concurentul va spune care ii este "afilierea": Trădator sau Nevinovat. Dacă la final Nevinovați îi elimină pe toti Trădătorii, își împart banii intre ei. La fel dacă cei (sau cel ramas) este de partea Trădatorilor.
Trădătorii este bazat pe formatul internațional The Traitors, care a fost difuzat pentru prima dată în Olanda sub denumirea De Verraders pe RTL 4 și care a avut un succes fenomenal în țara de origine. În prezent a ajuns la sezonul 5. Formatul a fost exportat rapid în tot mai multe țări unde a avut aceeași ierarhie, inclusiv în America, Marea Britanie, Franța, Germania, Ungaria, Cehia și Polonia.
Formatul a fost cumpărat în toamna anului trecut de CME (Central European Media Enterprise) pentru PRO TV din România, BTV din Bulgaria și RTL Croația din țara titulară. Adaptarea românească a fost filmată în Ungaria la castelul Nádasdy din regiunea Transdanubia Centrală și a fost produsă de Paprika Studios, casa de producție din spatele multor emisiuni de la Prima TV precum Cireașa de pe tort sau Mama mea gătește mai bine.
Sursa audiențe: Kantar Media, citat de Pagina de Media
Comentarii
Trimiteți un comentariu