Proprietarul PRO TV, PPF Group va ieși din acționariatul PROSiebenSat.1 din Germania. MFE devine acționarul majoritar
Compania cehă de investiții PPF Group, proprietarul CME (din care face parte și PRO TV) va ieși din acționariatul companiei germane PROSiebenSat.1 (care a avut în trecut o prezență în România cu Prima TV și Kiss TV), acțiunile rămase (în jur de 15,68%) fiind achiziționate de radiodifuzorul italian MFE-MediaForEurope, deținut de familia Berlusconi, au anunțat reprezentanții PRO Sieben presei internaționale.
Astfel MFE își va crește acțiunile și va deveni acționarul principal a celui mai important jucător media din Germania.
PPF a anunțat la sfârșitul zilei de 27 august 2025 că va oferi toate cele 36,5 milioane de acțiuni pe care le deține în ProSiebenSat.1 – echivalentul a 15,68% din capitalul social restant – în cadrul ofertei publice a MFE și va lichida instrumentele financiare rămase din cadrul companiei. Decizia vine după închiderea perioadei de ofertă inițială în cadrul războiului de licitații cu miză mare dintre PPF și MFE, scrie site-ul Broadband TV News.
„Deși oferta MFE a primit doar o acceptare limitată, PPF nu a reușit să atragă suficienți acționari pentru a-și susține obiectivele”, a declarat compania cehă. „Cu deja peste 43% din drepturile de vot ale ProSiebenSat.1, participația MFE este foarte probabil suficientă pentru a asigura o majoritate simplă la fiecare adunare a acționarilor. Din cauza acceptării limitate a ofertei sale, PPF nu își poate continua rolul inițial de investitor strategic.”
PPF a subliniat, însă, că a acționat ca un „catalizator” în a determina MFE să își îmbunătățească termenii ofertei, ceea ce a stimulat în cele din urmă evaluarea de piață a ProSiebenSat.1 și a adus beneficii tuturor acționarilor. În timp ce părăsea postul de radiodifuzor, PPF a subliniat că Germania rămâne o piață cheie prin intermediul altor holdinguri, cum ar fi specialistul în viziune industrială Vitronic și grupul de transport Škoda Transportation.
Pentru MFE, condusă de Pier Silvio Berlusconi, decizia marchează un progres. Cu peste 43% din drepturile de vot deja asigurate, compania urmează să depășească pragul de 50% odată ce perioada de acceptare finală se va închide pe 4 septembrie. Acest lucru ar permite MFE să consolideze veniturile și profiturile ProSiebenSat.1 în conturile sale, deși un acord de dominare și transfer de profit ar necesita în continuare o majoritate de trei sferturi, mai scrie sursa citată.
Bert Habets, CEO al grupului ProSiebenSat.1: „MFE și PPF au fost acționari importanți ai ProSiebenSat.1 pentru o lungă perioadă de timp. Prin ofertele lor, aceștia și-au subliniat investiția pe termen lung și angajamentul față de compania noastră. Vom aștepta acum sfârșitul perioadei suplimentare de acceptare a ofertei MFE, ceea ce va oferi claritate cu privire la structura viitoare a acționariatului.”
MFE pariază pe sinergiile anuale de costuri și venituri obținute printr-o integrare mai strânsă cu operațiunile sale din Italia și Spania ca grup european. Pier Silvio Berlusconi și-a prezentat ambițiile de a crea o putere media paneuropeană capabilă să concureze cu giganți globali de streaming din SUA precum Netflix și Disney+.
Retragerea PPF, controlată de miliardara Renáta Kellnerová, pune capăt lunilor de speculații despre posibilitatea ca grupul ceh să acționeze ca o contrapondere pentru MFE. PPF încercase să-și mărească participația la aproape 30%, dar nu a reușit să obțină suficient sprijin din partea acționarilor, arată Broadband TV News.
Rezultatul marchează o schimbare semnificativă pe piața germană de televiziune, care se confruntă cu o consolidare mai amplă: RTL Group a încheiat recent un acord pentru achiziționarea Sky Deutschland, semnalând o schimbare structurală profundă în sectorul european al radiodifuziunii.
PROSiebenSat.1 Media SE este cel de-al doilea jucător media din Germania și deține posturile germane PRO Sieben, SAT.1, Kabel Eins, Sixx, PRO Sieben Maxx, PRO Sieben Fun, Sat.1 Emotions, SAT.1 Gold, Kabel Eins Doku, Kabel Eins Classics și Wetter.com TV cu o prezență și în Austria cu posturile naționale Puls 4, Puls 24, ATV și ATV 2, dar și în Elveția cu postul național Puls 8. În ambele țări compania deține și versiuni locale ale PRO Sieben, SAT.1, Kabel Eins, Sixx, PRO Sieben Maxx, SAT.1 Gold și Kabel Eins Doku iar în regiunea DACH (Germania, Austria și Elveția) deține și platforma de streaming Joyn, dar și societățile Seven.One.
În trecut PROSiebenSat.1 a fost prezent în mai multe țări, printre care și România unde a deținut posturile de televiziune Prima TV și Kiss TV, dar și posturile de radio Kiss FM, Magic FM, Rock FM și One FM. În 2013 compania germană a vândut Prima TV către Prima Broadcasting Group (care a vândut ulterior postul către Clever Group) în timp ce posturile sale de muzică au fost cumpărate de Antenna Group din Grecia.
În prezent acționarii PROSiebenSat.1 sunt MFE cu 43,60%, PPF Group cu 18,41%, Streubesitz cu 37,81% și Eigembesitz cu 0,08%.
PPF Group este un grup internațional de investiții fondat în 1991 în Republica Cehă, cu sediul central în Amsterdam. În 2020 compania a achiziționat Central European Media Enterprise (CME), prezență în 7 țări, printre care și România unde deține posturile PRO TV, Acasă TV, PRO Arena, Acasă Gold, PRO Cinema și PRO TV Internațional. Pe lângă televiziunea liniară CME deține în aceste țări și platforma de streaming Voyo, operată de asemenea de televiziunile din cadrul CME.
MfE (MediaforEurope), fosta Mediaset este deținută de copiii fostului prim-ministru italian Silvio Berlusconi, care a murit în 2023. La sfârșitul anului trecut radiodifuzorul italian a anunțat planuri de a-și accelera expansiunea în toată Europa, inclusiv oportunitățile de creștere în Țările de Jos, Polonia și Portugalia, dar și potențiala extindere în Regatul Unit și Franța. Pentru a sprijini aceste inițiative, MFE a însărcinat UniCredit și alte bănci să aranjeze un împrumut sindicalizat de 3,4 miliarde EUR. Mai multe detalii, AICI.
Comentarii
Trimiteți un comentariu