Top 5 canale TV românești care au devenit un eșec încă din start

Într-o piață TV românească mare cu câteva lipsuri, 5 canale TV românești care s-au lansat în ultimii 3 ani au eșuat lamentabil încă din start în ceea ce privește conținutul care a încercat să le ofere. Practic nu există niciun interes cu privire la actualizarea lor.

Recomandări Extra prezintă Top 5 canale TV românești care sunt într-un stadiu neplăcut din punct de vedere a conținutului.

1. Aleph Business

Aleph Business a fost primul canal TV românesc care s-a lansat în halul ăsta. Lansarea a fost făcută pe 8 septembrie 2021 iar la început a retransmis aproape integral Aleph News în timp ce pauzele publicitare a difuzat emisiuni proprii precum Cum câștig azi? și viața ta e un business. La început erau scurte emisiunile, apoi din 2022 au devenit lungi.

În 2022 Aleph Business a creat un program propriu compus în marea parte din emisiuni proprii și documentare iar în mica parte retransmite Aleph News. Acum multe din emisiunile proprii sunt difuzate în reluare. Și asta nu e tot. În primăvara 2023 Aleph Media, deținătorul Aleph Business a intrat în insolvență cu multe datorii de la angajații și colaboratorii săi.

2. Smart TV


Smart TV are aceeași situație ca Aleph Business, a fost lansat în aceeași zi cu Aleph Business, însă spre deosebire de Aleph Business canalul retransmite aproape integral canalul Aleph News iar câteva ore pe săptămână difuzează reluări de la Aleph News.

Acest canal atunci când a luat licența de la CNA în iunie 2019 anunța o mulțime de emisiuni pe care ar fi urmat să le difuzeze precum Smart Morning, Oameni Smart, Planeta Smart, Avangardă și performanță, Marius Tucă Show, Smart Talk, Te crezi Smart? și Gândurile lui Cristoiu, însă când a lansat canalul în 2021, Aleph Media (deținătoarea societății Smart Management SRL, care operează licența Smart TV) nu s-a interesat decât să pună retransmisie și reluări de la Aleph News. Se vede că canalul acesta este mai mult un eșect decât o încercare doar ca să nu piardă licența.

3. Realitatea Star


Realitatea Star a început în același fel cu Aleph Business și Smart TV. Adică, lansat pe 1 decembrie 2021 canalul retransmitea canalul principal Realitatea Plus într-un format alungit (Realitatea Star s-a lansat în format 16:9 HD în momentul în care Realitatea Plus încă emitea în 4:3 SD). Imediat după lansare Realitatea Star a început să aibă program propriu însă doar câteva ore pe zi iar restul emisiei era ocupată de retransmisia Realitatea Plus iar această metodă a continuat până în luna iulie 2022 când a întrerupt programul propriu și a retransmis integral Realitatea Plus.

Abia în ianuarie 2023 canalul a oprit retransmisia canalului principal și a reluat programul propriu, de data aceasta 24 de ore pe zi, dar nu a durat decât 7 luni iar în iulie 2023 a întrerupt producția de emisiuni proprii, dar în loc să revină la retransmisia Realitatea Plus, difuzează reluări ale emisiunilor proprii. A trecut un an și tot nu și-a reluat producția de emisiuni proprii. Se vede că PHG Media Invest nu se pricepe la investirea canalelor secundare, asta dacă Geopol International (care a deținut licența Realitatea Plus până anul trecut) a intrat anul trecut în insolvență.

4. Realitatea Sportivă


Realitatea Sportivă a fost lansat în același fel ca celelalte 3 canale menționate mai sus. Exact ca Realitatea Star, acest canal s-a lansat pe 1 decembrie și a retransmis Realitatea Plus iar imediat după lansare a emis câteva ore program propriu pe zi iar în rest retransmitea Realitatea Plus Abia din primăvara 2022 a renunțat la retransmisia canalului principal și a început să umple programul 24h pe zi cu alte emisiuni precum Râzi cu lacrimi, Templul sportiv, Top interviuri și Unu' la 1, dar și competiția sportivă Liga Națională de Snooker din România.

Însă după câteva luni, începând din iunie 2022 aproape toate emisiunile au dispărut de pe post și acum sunt difuzate doar reluări, mai mult din Râzi cu lacrimi și Liga Națională de Snooker. În toamna 2022 au fost lansate pe acest canal Atenție, motoare! și Știrile Realitatea Sportivă, însă emisiunile au fost întrerupte ulterior. Deși în 2022 Realitatea Sportivă a încercat să aducă mai mult conținut, această misiune a devenit de mult un eșec.

5. Prima Comedy


Și am ajuns la ultimul canal din acest top care a eșuat încă din start și anume Prima Comedy, care spre deosebire de celelalte canale de mai sus, acest canal s-a lansat cu un conținut propriu și nicio retransmisie de la un alt canal al Clever Group. Canalul s-a lansat pe 16 decembrie 2022 cu un calup de seriale românești de comedie ce au fost difuzate repetat precum Trăsniții din NATO, Mondenii, Nimeni nu-i perfect și Oportuniștii, ambele difuzate în trecut de Prima TV. Un început destul de prost din partea acestui canal.

Abia de la 1 aprilie 2023 canalul și-a lansat grila oficială difuzând și emisiuni, dar și seriale străine și filme românești. Deși o alegere strategică, compania clujeană nu s-a gândit să cumpere mai multe seriale de comedie străine pentru acest canal după lansarea grilei menționate, așa că a mizat pe redifuzarea repetată a acestor seriale pe tronsoane diferite. Până și Banc Show a avut perioade scurte în care a avut ediții noi, dar în cel mai rău caz difuzează din această emisiune doar reluări. Și în prezent sunt aceleași producții ca la momentul lansării grilei din primăvara anului trecut

Anul acesta Prima Comedy a adus câteva noutăți doar în luna ianuarie precum sezonul 2 din Benny Hill (care până acum avusese doar un singur sezon pe acest canal), Italia, pătria noastră și sezonul 2 din Banc Show iar având în vedere că Clever Group nu investește mult în conținutul pentru toate canalele sale (este prea ocupat să cumpere Telekom Mobile România și să lanseze Nostalgia TV) nu mă aștept să aducă un zero conținut nou în perioada următoare.

Și cam asta a fost Top 5 canale TV românești care au eșuat în conținut încă de la lansare. Dacă companiile deținătoare și-ar da seama de greșeliile pe care le-au făcut, ar trebui ori să lanseze noi strategii pentru a investi în conținut, ori să le închidă emisiile. În alte țări au fost lansate canale TV, în special tematice, în care s-au investit mult în conținut și nu a existat niciun canal TV care să fi eșuat încă din start, cel puțin în acest deceniu.

Insolvența Aleph Media înțelegem deoarece Adrian Sârbu are multe datorii care trebuiesc plătite iar acum câteva luni a fost printre cele trei persoane acuzate pentru dosarul Mineriada de la începutul anilor 90 (chiar înainte să lanseze PRO TV în 1995). Ar fi trebuit să renunțe la licențele Aleph Business și Smart TV dacă nu a putut face nimic pentru conținutul acestor două canale. Cât despre celelalte canale, e treaba lor. Ei trebuie să se gândească mai mult la asta înainte să lanseze aceste canale.

Comentarii

Postări populare

Cum se descurcă televiziunile generaliste în vacanța de vară?

TraLaLa TV s-a lansat în Cehia pe terestru dar și la unii operatori

Polonia acționează rapid. MWE Networks lansează în această țară opt canale noi înlocuitoare ale posturilor Paramount Global aflate pe punct de închidere